Handelsbetingelser
Handelsbetingelser vedrører wegnershop.dk´s webshop for privatkunder og firmaer, herunder institutioner.
Disse handelsbetingelser gælder KUN ved køb og betaling på webshoppen wegnershop.dk. www.wegnershop.dk er ejet af: Juhls Bolighus A/S, Perlegade 37, 6400 Sønderborg. Juhls Bolighus er etableret i 1947.
CVR: 68 26 69 12. Email: info@juhlsbolighus.dk. Tlf.: 7442 3000
Leveringstid i Danmark: Ordre modtaget ugens første 4 dage, sendes indenfor 48 timer efter modtaget ordre.
Leveringstid på møbler: Ved leveringstid på møbler kontakter vi dig snarest for at aftale leveringstidspunkt.
Køb hos wegnershop.dk
Der tages forbehold for prisfejl mv. som følge af valutaændringer, krig, terror, naturkatastrofer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer, udsolgte varer og trykfejl. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos wegnershop.dk´s leverandører.
Priser og kontrakter
Alle priser er inkl. 25 % moms, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Alle kontrakter indgås på dansk.
Fragt
Levering af møbler i Danmark excl. Færøerne og Grønland:
Jylland, Fyn, Sjælland og til brofaste øer koster kr. 800,-
Levering af møbler til ikke brofaste øer efter tilbud. Dette gælder også ved møbler, der sælges uden fragt. Kontakt os på mail: info@juhlsbolighus.dk eller Tlf.: 7442 3000
Vi leverer som oftest med egen bil og tager indpakningen med retur, hvis du ønsker det. Leveringstid kan variere, men vi kontakter dig altid inden levering.
Salg generelt
Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.
Afbestilling
Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, kan det ske ved, at fremsende en e-mail info@juhlsbolighus.dk med mærket “Afbestilling”. Her skal bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten “Afbestilling” indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 14:00 samme dag, som bestillingen er foretaget.
Ordrebekræftelse
wegnershop.dk opbevarer selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.
Betaling
De mulige betalingsmåder er som minimum:
Danske debitkort er uden gebyr
- Dankort
Danske kreditkort kan pålægges gebyr på 1,5 %
- VisaDankort
- eDankort
- Mastercard
- Efter aftale (kun erhverv)
Udenlandske kreditkort kan pålægges gebyr fra 2,95 % til 3,75 % af købssummen
- Visa
- JBC
- Maestro
- Mastercard
Betalingsmåde ´EFTER AFTALE´ kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med juhlsbolighus.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra wegnershop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Fortrydelsesret
Regler om fortrydelsesret alene gælder for webshoppen på wegnershop.dk
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du:
1. har modtaget din vare
2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare der består af flere partier eller dele
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail, tlf. eller lignende. https://wegnershop.dk/kontakt/
I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Du finder standardfortrydelsesformularen her
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder selv de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Du bærer risikoen for varen fra varens levering, og ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen
Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
Juhls Bolighus A/S
Perlegade 37
6400 Sønderborg
BEMÆRK! Der ydes ingen fortrydelsesret på varer, der fremstilles specielt efter dine individuelle behov eller har fået et tydeligt personligt præg, såfremt fremstillingen eller tilpasningen er påbegyndt. Fremstillingen eller tilpasningen påbegyndes ved ordremodtagelsen og fortrydelsesretten bortfalder derfor.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Reklamationsret
Som forbruger har man 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses her.
Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.
wegnershop.dk kan ikke gøres ansvarlig for tabte data og andre indirekte følgeskader, som varer solgt af wegnershop.dk måtte have skabt, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. Der henvises i øvrigt til Købeloven for fremgangsmåde vedrørende reklamationer.
Anvendelse af reklamationsretten
Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles wegnershop.dk inden rimelig tid efter varens modtagelse. Hvis du reklamere inden for 2 måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning. Du kan reklamere ved at returnere den defekte vare pr. post på vores adresse.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til wegnershop.dk´s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering. Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af wegnershop.dk
Varen sendes til:
Juhls Bolighus A/S
Perlegade 37
6400 Sønderborg
Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl
Ved kundens returnering af defekte eller forkerte varer til wegnershop.dk, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr på 200 kr. pr halve time. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.
Wegnershop.dk forbeholder sig retten til at opkræve dette gebyr og forsendelsesomkostninger pr. efterkrav, såfremt der ikke foreligger en kreditaftale. Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive et opkrævet et beløb svarende til vores udgifter til nødvendig og forsvarlig emballage.
Forsvarlig returnering
Alle produkter, der returneres til wegnershop.dk skal være forsvarligt indpakket. Skade som følge af mangelfuld emballering kan medføre, at dine rettigheder bortfalder. wegnershop.dk anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til wegnershop.dk. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Alle produkter, der modtages fra wegnershop.dk indpakket i antistatisk materiale, skal ifald de returneres være indpakket i tilsvarende antistatisk materiale. Sker dette ikke, kan varen tage skade, hvilket kan resultere i bortfald af dine rettigheder.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med post. Dette gælder for møbler, der skal returneres med en møbeltransport. Udgifter for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. dkr. 500,-
Er du i tvivl?
Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler wegnershop.dk at du retter henvendelse til info@juhlsbolighus.dk. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.
Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende
Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation. Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende. Varer kan ikke købes som privatkunde, såfremt varen bestilles via en en husstand registreret som firma (firma=erhvervskunde eller institution).
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. wegnershop.dk forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt.
- Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
- Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.
Persondatapolitik hos Juhls Bolighus A/S
Vi indhenter kun persondata i de tilfælde, hvor dette skulle være relevant for os, og vi vil kun indhente persondata, hvis det er relevant for din aktivitet hos Juhls Bolighus A/S.
Ved indsamling, behandling og anvendelse af dine persondata overholder vi altid alle relevante lovbestemmelser.
Vi vil kun opbevare dine persondata, så længe vi enten er pålagt en juridisk forpligtelse hertil, eller så længe det er relevant for den hensigt, hvormed de blev indsamlet.
Oplysninger vi indsamler
Hvis du ønsker at købe og modtage et produkt eller en ydelse fra os, har vi brug for at indsamle visse persondata for at kunne gennemføre handlen og for at kunne tilbyde dig vores services. Vi kan bruge cookies til at holde styr på indholdet i din indkøbskurv, mens du bruger vores webshop.
Vi kan indhente oplysninger som f.eks. navn, e-mailadresse, postadresse, leverings adresse (hvis den varierer fra postadresse), telefonnummer og betalings oplysninger.
Juhls Bolighus indsamler og behandler dine persondata, når du foretager dig følgende: – Besøger vores hjemmeside
Vi opbevarer ikke kunde oplysninger krypteret.
Vi transmitterer ikke kunde oplysninger krypteret.
Den dataansvarlige
Den dataansvarlige for indsamling, behandling og anvendelse af dine personoplysninger på https://juhlsbolighus.dk er Juhls bolighus A/S, Perlegade 37. 6400 Sønderborg.
Behandlingsgrundlag og formål
Dine almindelige kontakt oplysninger som navn og adresse indhenter vi for at kunne levere det produkt eller den ydelse, som du har købt hos os. Din e-mailadresse indhenter vi for at kunne sende dig en ordrebekræftelse samt en leverings bekræftelse.
Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik på modtagelse af tilbud) vil blive slettet efter 10 år, at du har modtaget din vare eller ydelse.
Oplysninger indsamlet i forbindelse med dine køb og henvendelser til Juhls Bolighus i forbindelse hermed, jfr. pkt. 2.2, vil som udgangspunkt blive slettet lidt over 5 år efter dit køb, når retten til at reklamere over varen er udløbet.
Oplysninger kan dog gemmes i længere tid, hvis vi har et legitimt behov for længere opbevaring, fx hvis det er nødvendigt for at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller hvis opbevaring er nødvendig for, at vi kan opfylde lovkrav. Oplysning om returnering af varer gemmes i op til 5 år i henhold til regnskabslovgivningen.
Andre modtagere af personoplysninger
Oplysninger afgivet til wegnershop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Vi har vores hjemmeside hos Scannet, som fungerer som vores databehandler. Alle persondata som du oplyser på vores hjemmeside vil blive opbevaret i Scannets datacentre.
Vi anvender eksterne virksomheder som leverandører for at levere vores ydelser bedst muligt. Disse eksterne leverandører er databehandlere og behandler i visse tilfælde personoplysninger i forbindelse med deres levering af ydelser til os. Vores databehandlere behandler kun personoplysninger efter vores instruks og i overensstemmelse med lovgivningens krav til databehandlere.
Vi har indgået databehandleraftaler med vores databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.
Dine rettigheder
Som den registrerede har du en række rettigheder, som vi til enhver tid skal sikre opfyldelse af. Du har ret til at anmode os om følgende:
• At få adgang til og få rettet/ændret dine persondata
• At få slettet persondata
Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.
Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til vores e-mailadresse info@juhlsbolighus.dk.
Cookies
På wegnershop.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig. Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser. Se mere under Cookies.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på wegnershop.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra og hvor på websitet det forlades mv. Log statistikken anvendes kun med det formål, at optimere wegnershop.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Jørn Juhl på info@juhlsbolighus.dk eller på tlf.: 74 42 30 00. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til
Nævnenes Hus,
Toldboden 2,
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr
Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til Juhls Bolighus, Perlegade 37, 6400 Sønderborg. Fax: +45 74 42 32 00 info@juhlsbolighus.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer
Bestilt den: / modtaget den:
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift:
Dato:
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 10.06.2022